BeautyStar.pl – i ty bądź gwiazdą mody i urody!

Zamienniki niezdrowego pożywienia w diecie niskocholesterolowej

Przejście na dietę ubogą w ilości cholesterolu nie oznacza, że nasze posiłki muszą stać się nudne lub bez smaku. Wybór odpowiednich zamienników pozwoli uzyskać dania smaczne i co najważniejsze zdrowe dla naszego organizmu. Świadomy wybór lepszego, bogatszego w składniki odżywcze pożywienia, pomoże kontrolować ilość złego cholesterolu we krwi. Społeczeństwa wysokorozwinięte są szczególnie narażone na miażdżycę, choroby serca oraz nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu pokarmowego. Wszystko to jest wynikiem podwyższonych ilości cholesterolu LDL we krwi. Rozwiązaniem może być zbilansowana dieta niskocholesterolowa ze strony Vita Buerlecithin.

Odpowiednia dieta na cholesterol jest naszym najlepszym sprzymierzeńcem w walce z frakcjami LDL. W codziennym jadłospisie należy wyeliminować spożywanie białego pieczywa, które jest wytwarzane z oczyszczonych ziaren, czyli tych najbardziej ubogich w składniki odżywcze. Jego idealnym zastępcą niech stanie się ciemny chleb. Podobnie rzecz ma się z pełnoziarnistym makaronem oraz nieoczyszczonym ryżem. Zawierają dobre dla naszego organizmu złożone węglowodany, które dostarczają współmiernych dawek energii na cały dzień, zapewniając uczucie sytości.

Należy kategorycznie zaprzestać spożywania słodyczy, zastępując je na przykład suszonymi owocami lub pojedynczymi kostkami ciemnej czekolady z dużą ilością kakao. Duże ilości cukru kryją się również w gazowanych napojach oraz kupnych sokach. Zdrowym odpowiednikiem tych produktów będzie woda mineralna, zielona herbata lub domowe soki. Tłuste mięso powinno być wyeliminowane na rzecz chudego drobiu oraz dużych ilości ryb. Ich wskazane spożycie wynosi przynajmniej 2-3 razy w ciągu tygodnia.

Ważnym elementem, na jaki składa się dieta na cholesterol jest korzystne skomponowanie tłuszczy. Najlepszymi dla naszego zdrowia są tłuszcze nienasycone pochodzenia roślinnego, szczególnie, jeśli są to oleje otrzymywane w procesie tłoczenia na zimno. Wskazanym jest więc spożywanie oliwy z oliwek, oleju rzepakowego lub z pestek winogron. Co ciekawe, lampka wina do obiadu jest nam jak najbardziej pomocna w walce z cholesterolem.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *